Sander Diepenbroek

Voorzitter

Hoi allemaal, In april 2023 ben ik als penningmeester begonnen en nu ben ik voorzitter bij BRES. Mijn takenpakket bestaat onder andere uit ALV’s en bestuursvergaderingen voorzitten, het overzicht bewaren en taken oppakken waar dat nodig is. Verder ben ik het gezicht van de vereniging. Ik vind het hartstikke leuk om te weten hoe zaken in elkaar steken en hoe zaken op de achtergrond gaan met betrekking tot huisvesting. Er komt namelijk veel meer bij een huurdersorganisatie kijken dan je op eerste gezicht zou denken. Ik vind het belangrijk dat wij goed bereikbaar zijn voor onze huurders en partners zodat we daar snel op kunnen inspelen. Daarnaast blijven wij ons allemaal inzetten om de BRES idealen; betaalbare, redelijke en eerlijke en studentenhuisvesting bij DUWO te bevorderen en handhaven.

Wil je meer weten? Op kantoor langskomen? Of toch zo’n leuke BRES theekop in je bezit hebben? Stuur vooral een mail naar voorzitter@huurdersverenigingbres.nl of naar de andere bestuursleden!

Daniël Scheurwater

Secretaris

Hey allemaal, Ik ben sinds April 2023 de secretaris voor BRES en verzorg dus ook deze website. Verder maak ik de notulen, beheer ik de algemene mail en doe ik de administratie. Als jullie vragen hebben over BRES algemeen of bijvoorbeeld oude notulen willen opvragen, mail dan vooral naar mijn mail. Ik woon zelf op het Hildebrandpad en heb zo ook zelf meegemaakt hoe vervelend bepaalde problemen kunnen zijn als huurder. Daarom hecht ik zelf ook veel waarde aan goede communicatie. Verder ben ik 24, studeer ik Internationale betrekkingen in Leiden en in mijn vrije tijd schaak en lees ik graag.

Hein van Lieshout

Penningmeester

Hallo Allemaal! Ik ben Hein van Lieshout en ik ben penningmeester van BRES geworden. In het dagelijks leven studeer ik Civiel Recht en Ondernemingsrecht aan de Universiteit Leiden en heb ik een bijbaan bij een advocatenkantoor in de vastgoedsectie. Zo heb ik al enige ervaring met het huurrecht en de mogelijkheden als huurdersvereniging. In mijn vrije tijd drink ik graag een borrel en ben ik (met goed weer) ook op de wielrenfiets te vinden. Komende periode zijn we op financieel gebied van plan om de professionaliseringsslag die door Sander is gestart door te zetten. Daarnaast kijk ik er naar uit om mij in te zetten voor jullie belangen!

Ruurd de Wit

Lid Extern

Sinds september 2021 vervul ik de functie extern binnen het bestuur van BRES. Als bestuurslid extern voorzie ik Duwo van gevraagde en ongevraagde adviezen over het beleid dat wordt gevoerd. Daarnaast denk ik mee over toekomstig beleid, hierbij probeer ik het belang van de hurende studenten zo goed mogelijk te vertegenwoordigen. Waar mogelijk wordt er samengewerkt met onze zusterverenigingen in Delft, Den Haag en Amstelveen.

Zelf studeer ik Security Studies en Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden. Ik woon sinds september 2019 in een huis van Duwo. Als huurder van Duwo heb ik in de praktijk ondervonden welke problemen er kunnen spelen. Via BRES zet ik mij graag in om op bestuurlijk niveau deze problemen op te lossen en zo de studenten die huren bij Duwo te vertegenwoordigen.

Lid Extern

Mirko Smeets

Lid Lokaal

Hi allemaal, Mijn naam is Mirko Smeets, vanaf november 2023 vervul ik de functie lokaal binnen het bestuur van BRES. Dit houdt in dat ik klachten en vragen die jullie hebben in behandeling neem en zo goed mogelijk probeer op te lossen! Ik woon zelf al meer dan drie jaar in Leiden in een DUWO huis en verder studeer ik bestuurskunde. In mijn pand ben ik een jaar lang studentbeheerder geweest en zo weet ik dat communicatie met DUWO weleens moeizaam kan verlopen en dat er wel eens wat mis gaat. Via BRES hoop ik te zorgen voor een betere communicatie en om jullie te helpen met eventuele vragen of problemen! Je kan mij hiervoor bereiken op lokaal@huurderverenigingbres.nl.

Wim Janssens

Lid Intern

Ik ben Wim en ik zit sinds november 2023 in het bestuur van Bres. Mijn rol binnen het bestuur is het versterken van de band met onze bewonerscommissies, zodat wij sneller signalen kunnen afgeven richting DUWO zodra er onvrede heerst bij een bepaald pand. Doordat ik zelf in een bewonerscommissie heb gezeten weet ik hoe het is om op die manier te opereren en waar de moeilijkheden liggen. Laten we samen bouwen aan een woonomgeving waarin ieders stem gehoord wordt. Voel je vrij om contact met me op te nemen voor suggesties of vragen. Mijn email is intern@huurderverenigingbres.nl.